2009. október 30., péntek

Gesztenyés-narancsos muffin

Testvérem kérte nemrég, hogy valami olyan finomságot találjak ki neki, amiben van gesztenye, narancs és rozmaring is... törtem a fejem sokáig, hiszen ezek a hozzávalók remekül illenének egy finom pecsenyéhez, egész gesztenyegolyókkal, narancskarikákkal és rozmaring ágakkal, és lehet, hogy ki is próbálom hamarosan, de végül nem ezt készítettem belőlük.

Nemsokára megérkezik, szeretném, ha a lakásba lépve a felsorolt illatokat érezné. :-)
Mivel a csokiért is rajong, így egyben mindent beletettem egy muffinba.

Felolvasztottam gőz felett 10 dkg étcsokoládét, bekapcsoltam a sütőt 175 fokra, és kibéleltem papírral a muffinformát. (Mostanában újra a hagyományos formát használom, a régóta használt szilikonos forma rendetlenkedik, mindig leragad.)
Kimértem 5 dkg finomlisztet, hozzákevertem egy púpos mokkáskanál sütőport és félretettem.
Felvertem 3 tojás fehérjét kemény habbá, félretettem.
Géppel kikevertem 10 dkg vajat a felolvasztott csokoládéval, hozzákevertem 2 evőkanál narancslevet, belereszeltem egy fél narancs héját, beleszórtam 5 dkg kristálycukrot és egyenként beledolgoztam a három tojás sárgáját. Beledolgoztam 25 dkg darabokra tördelt gesztenyemasszát és hozzákevertem a sütőporos lisztet.
A végén fakanállal beleforgattam a tojásfehérje habot is. Már tettem is a formákba és a meleg sütőbe 25 percre. Néhány muffinnak a tetejére szórtam apróra vágott, friss rozmaringot is.
Isteni illat van itthon!

1 megjegyzés:

Szemi írta...

Húha, ez nagyon jól néz ki, és biztos,hogy finom is! Imádom a gesztenyés dolgokat, biztos ki fogom próbálni!
Kuldok neked egy korkérdést, ha van kedved,nézz be ide:
http://szemiramisz.blogspot.com/2009/11/kornyezettudatos-vasarlas.html