2009. augusztus 18., kedd

Paradicsom befőzés


Vasárnap kaptam egy vödör paradicsomot. Illetve én szedhettem le frissen, ropogósan őket.
Már a vödörben is nagyon guszta látvány volt, sajnálom is összetörni, de jól fog jönni a nyári napsütés íze, télvíz idején is.

Mindenesetre a fazekamba csak egy fél vödörnyi fért bele kicsumázva, négybe vágva. Egy kicsit alágyújtottam, hogy felpuhuljon a gyümölcshús, könnyebb legyen összetörni. Átpasszíroztam és újra a tűzre raktam egy szelet zöldpaprikával és egy szál zellerrel. 15-20 perc forralás után, szaliciles forró vízzel alaposan kimosott üvegekbe töltöttem, és ment a párnák alá.

A fél vödör paradicsomból összesen 2 l paradicsomlé lett. Most gondolkodom, hogy a többi paradicsomot is így főzzem be, vagy a hátralévő meleg napokon próbálkozzak meg az aszalással.


2 megjegyzés:

Mesóka írta...

Gratulálok a képen látható paradicsomléhez. Sok oldalt végignéztem, de ilyen sűrű és szép színűt még nem láttam.Gondolom az íze is kitűnő. Holnap én is befőzök vagy tíz kilót. Hasonló technológiával, de nem teszek bele tartósítót. Még sosem romlott meg.Üdvözlettel Mesóka

Nóra írta...

Nagyon köszönöm kedves Mesóka! Az a gyanúm, hogy ez a paradicsom érdeme, nem az enyém! Anyósomék kertjéből való, hormon- és génkezelés nélküli házi paradicsom.
Isteni napsütés íze van. :-)