2011. augusztus 8., hétfő

Paisley ruha

Paisley ennek a mintának a hivatalos neve, de bevallom, nálunk „török mintás”nak hívták ezt. Ti hogy ismeritek?
Félek, már unalomig ismeritek ezt a szabásmintát. Nem először használom, de első ízben ruhaként.A Burda magazin 06/2008#108. modellje alapján készült, ahogy a korábbi kockás és rózsás-csíkos blúzaim is.
Ugyanakkor, most ezt nem én fogom viselni, a varrásban már jártas nővéremé lesz. Hogy akkor miért én készítem el? Mert segítek neki egy kicsit. Sajnos, elég kevés anyagot kaptunk, ő nem is vállalta, hogy kiszabja (utólag bevallhatom, nem is volt egyszerű) és időm is nekem van több mostanában. Egyszer próbáltunk, a csípő ívéből kellett levágni egy kicsit, bejelöltem a gombok helyét és folytattam a munkát.

Ja, igen, a gombok helye: ez egy érdekes kérdés. Észrevettétek már, hogy a készen kapható blúzok rendszerint szétnyílnak mellvonalban? Mivel a „mellcsúcspont” mindenkinél máshol található, nagyon fontos feladat a ruhapróbánál, hogy bejelöljük annak a gomblyuknak a helyét, ami pontosan a két mell között lesz. Ilyenkor mindig végezni kell néhány „tornagyakorlatot”, ellenőrizve egy gombostűvel a várható eredményt. Így megelőzhetjük, hogy egy tárgyalás közepén nyíljon szét a blúzunk, vagy kipattanjon a gomb, kínos pillanatokat okozva.
Az oldalában lévő gumiház fogja véglegesen az alakjára igazítani a ruhát. Ennek a beállítása már a nővérem feladata lesz. Szeretem ezt a modellt, mert nem „ugrik ki” a gumírozás, nem lesz tőle gagyi, ugyanakkor kétségtelen, hogy ez a leggyorsabb módszer, hogy bármelyikünk alakjára formáljuk a ruhadarabot.
Választottunk hozzá egy acélkék lenvásznat, nyári kabátnak. Ugyanilyen színű bőr szandál és bőrtáska lesz a kiegészítője.

5 megjegyzés:

Kathy írta...

Nagyon csinos,raadasul orok kedvencem a paisley. :))

Bea írta...

Én is "török mintás" anyagként ismerem és szeretem is ezt a mintát. Az esküvőnk idején volt is egy ilyen szoknyám (én varrtam), hasonló árnyalatokban, mint az egyik tavaly varrt szoknyád:)))
A ruha nagyon csinos!
Ja, és a gombolásnál én is mindig így csinálom, ahogy írtad:)

Marcsi írta...

A ruha fazon és az anyag mintája is nagyon szép.
Valamiért egyből a kasmír szó jutott eszembe erről a mintáról. Itt bővebb információt is találtam róla.
http://hu.texsite.info/Paisley-minta

Névtelen írta...

Perzsa paletta. Én így ismerem ezt a mintát.
Edit

Nóra írta...

Köszi Kathy, én is imádtam mindig.

Jó, hát Bea, nem is Neked szánom az ilyen jótanácsokat, Te ezeket már mind tudod! De azért érdekes, hogy felétek is török mintás a neve.

Köszi Marcsi. Látod, nem véletlen, hogy kasmír jutott róla eszedbe, eredetileg kasmírsálakat dekoráltak ezzel a mintával.

Edit, köszi, Perzsa paletta? Nem hallottam ezt még. Tök jó. Viszont a török minta után perzsa... csak odaérünk Indiához. :-)