2009. szeptember 7., hétfő

Őszibarack ivólé


Dulmina tündérkonyhájában bukkantam múltkor az őszibarack új felhasználási módjára.

Többször szedtem mostanában "szeddmagad" akcióban őszibarackot, de már nem olyan újdonság itthon, lelassult a fogyasztása, megmaradt a hűtőben egy kevés megpuhult barack.
Így már megenni nincs kedvünk, nekiláttam hát az ivólé készítésének.
Reggelihez inni is szeretjük a gyümölcsleveleket, de még alkalmasabbnak találom - ezekben a kis üvegekben - az őszi-téli kirándulásokra bekészíteni az úticsomagba.

1 kg hámozott, magozott őszibarack
kb 8 dl víz
2 evőkanál cukor
A barackot a vízzel felöntve fazékba tettem, felforraltam.
Forrás után levettem a tűzről, leöntöttem a viz egy részét róla (kelleni fog még!), és a maradék gyümölcshúst összetörtem rúdmixerrel. Visszaöntöttem a barackos vizet rá, ellenőriztem, hogy nagyjából szívószállal szívható sűrűségű legyen, és kóstolgatva, két kanál kristálycukornál mondtam azt, hogy pont finom, nem túl édes.
Újra forraltam, tettem bele egy nagyon pici szalicilt, és üvegekbe töltöttem.
Most plédek alatt várja a holnapi kamrapolcra helyezést.

Nincsenek megjegyzések: