2009. július 27., hétfő

After Eight kalács


Hétvégén megsütöttem a mostanában kedvenc kalácsomat.
Imádom a mentát, a csokit, a marcipánt és az after eight csokit is, így nagyon megörültem, mikor rátaláltam Limara receptjére http://limarapeksege.blogspot.com/2009/06/after-eight-kalacs.html.
Egy kicsit változtattam rajta:

Hozzávalók:
2 dl tej
2 dl tejszín
1 tojás
csipet só
3 ek cukor
60 dkg liszt
2 ek kakaópor
2,5 dkg élesztő
17 dkg étcsokival bevont marcipánkenyér

2 dl tejet felmelegítettem és az apróra vágott mentát beleáztattam. Kéne hagyni állni egy kicsit, de én sosem érek rá.
A kenyérsütőgép üstjébe tettem minden hozzávalót, és a gép dagasztotta, kelesztette a tésztámat.
A másfél órás program végén a tésztát kivettem, kettéosztottam, és mindkét részt téglalappá nyújtottam.
Ráreszeltem a sajtreszelő nagyobb lukán a csokis marcipánt, és feltekertem őket, mint a beiglit.
A két rudat hosszabra sodortam, kettéhajtottam őket, és négyes fonással megfontam.

Óvatosan egy sütőzacskóval bélelt kenyérsütő tepsibe tettem a kalácsot és hagytam, hogy újra duplájára nőjön.
Akkor megkentem egy felvert tojással, betekertem fölötte a sütőzacskó száját, hogy bent rekedjen a gőz és bedugtam a 180 fokos sütőbe, 40 percre.

Limara szerint a gépben is megsüthető a kalács, szerintem pedig kenyérsütővel vagy anélkül is gyorsan megdagasztható, és nagyon megéri a fáradtságot!

Nincsenek megjegyzések: