2009. december 15., kedd

Módosítható derék készítése


A stircelt derékrész elkészítését úgy tanítják az iskolában, műhelyekben, de még a Burdában is, hogy elkészítik a szoknya vagy nadrág színe anyagából a derekát, oldalát összevarrva, méretre igazítva, majd a bélés anyagából is ugyanígy teljesen elkészítve, aztán "épp csak kifordítja" (stirceli) a béléssel a derékrészt.

Én nem így csinálom, elkészítem a szoknya/nadrág elejét és a hátulját külön, bélésből, szövetből egyaránt, az oldalát pedig az utolsó pár centin nyitva hagyom, és a legvégén a stircelés (kifordítás) után varrom össze az oldalvarrást. Kettéhajtva levasalom a varrásszélességet, a tetejénél behajtom a varrásszélesség sarkait, és pár öltéssel levarrom, hogy ne lógjon ki a derekunknál véletlenül se.
Így - ha a gyapjúszövet kinyúlna - még pár perces munkával lehet szűkíteni a derekakat.

Tegnap reggel, készülődés közben tapasztaltam, hogy minden nadrágom nagy rám - biztos megint a gyapjú nyúlt meg :-) - , ezért este nekiláttam a szűkítéseknek. Pillanatok alatt elkészültem 5 nadrágommal, ezért másnak is szívből ajánlom ezt az oldalvarrási módszert.

3 megjegyzés:

Marcsi írta...

Ez a jó kis ötlet a lehető legjobbkor érkezett hozzám.Én egy régebben varrt nadrágommal jártam ugyanígy és a leírásodon felbuzdulva át is fogom alakítani. Köszi!

Nóra írta...

Igyekszem a jövőben néhány ilyen apró segítségnek szánt tanácsot feltenni a blogra.

Katuska írta...

Ez én is előszeretettel készítem ezt a férfi szabásban alkalmazott módszert női nadrágokon is,csak én az ülepvarrásnál,ott elfér 2-2,5 cm is.Kényelmesen alakítható.Ügyes vagy!!!!