2010. november 3., szerda

Hősünk esete a "függönybehúzó szalag" árussal

A már régóta ismert és kedvelt függönybolt - ahova Hősünk benéz, ha szükséges - épp zárva volt azon a borongós délelőttön, amikor történetünk elkezdődik. Kénytelen volt tehát egy másik üzletbe elsétálni.
Az ilyenkor illendő, kölcsönös üdvözlés után az alábbi beszélgetés zajlott az eladó (továbbiakban: E) és hősünk (továbbiakban: H) között:

H: Függönybehúzót szeretnék, olyat, ami másfeles ráncolású, tehát a 1.5 méteres anyagot 1 méteresre húzza.
E: Keskenyet vagy széleset?
H: Inkább széleset.
E: Ilyen van.
H: Jó lesz, és akkor ez másfeles?
E: Ez ilyen mintájú (és mutatja beráncolva a szalagot).
H: Jó, látom, jó lesz, de másfelesre húzza?
E: Ez ilyen mintát ad (kitartóan mutatja még mindig).
H: Értem, jó lesz a mintája, de tudja, ha két méter függönyt szeretnék 1 méteres karnisra tenni, akkor duplás kell, ha 3 métert szeretnék 1 méteres karnisra, akkor 1:3as kell, de én 150 centit szeretnék 1 méterre ráncolni, ez olyan?
E: Azt én nem tudom kérem (mondja olyan gőggel, mintha Hősünk valami malacságot kért volna).
H: Jó, akkor mérjük meg együtt (Hősünk megmutatja Eladónak, hogyan kell, kiderült, hogy pont fele méretűre húzva mutatja meg jól a mintáját). Nos, ez nekem nem jó, de írja rá a dobozára, hogy ez kétszeres mennyiséghez való - ha legközelebb más is keresne ilyet-.
Viszontlátásra.

Ez egy függönybolti eladó napjainkban. Óriási, nem? :-)

9 megjegyzés:

Bea írta...

"Aranyos" történet:), sajnos egyre többször találkozunk ennyire hozzáértő eladókkal....

csipkerózsika írta...

Hát igen,szaktudás már egyre kevésbé követelik meg,jól mutasson pult mögött,apró pénzért dolgozzon azt jóvan..és még én érzem néha kellemetlenül magam,hogy milyen hüle dolgokat is kérek..:)(

Erika írta...

Ajaj, ismerős a helyzet...
De tetszik, ahogy leírtad:))

Monaline írta...

Ez nagyon gáz!Az sem túl szép,ha nem érti a dolgát(lehet új,és még nem tanulta meg,legalábbis hasonló esetben ebben bíznék),de hogy gőgös hozzá...Az már egyenesen szomorú.
Kiugró különbségek vannak boltok között,az olcsó,de nem annyira szakértők nem értik,hogy a "hülye" vásárlók miért mennek a drágábbhoz,de szakértőhöz.Hát az ilyen esetek miatt.

Kathy írta...

Lehet hogy orulni kellene !!!!! amiert nem kerdezte meg, hogy mi az a fuggonybehuzo pant????? :)))))

Nóra írta...

Igazából azért írtam le így, mert magam is jól szórakoztam az eseten.

Egy kis magyarázat azoknak, akik kevésbé értenek a függönyvarráshoz:
Biztos sokan nem tudják, hogy mi a különbség az ilyen szalagok között, de aki árulja a függönyt, attól azért elvárnám.
Sok helyen eladják ezeket "univerzális" szalagnak, azaz akkorára húzod be, amekkorára akarod, de gyakorlatban ez mégsem igaz, a minta akkor mutat jól, ha teljesen összehúzzuk. Arról nem is beszélve, hogy mosás után mindig újra kéne igazgatni a ráncolást, ha nincs teljesen szorosra húzva.
Van ugye olyan minta, ami a függöny szélességének másfél-, kétszeres- vagy háromszoros mennyiségét igényli.

Csipkerózsika, nem, ő nem azért állt ott a pult mögött, mert jól mutat, ha érted mire gondolok. ;-)

patonaifabian írta...

Óriási és kétségbeejtő :))

Erika írta...

Én azért a gyártót is hibáztatom. Hisz ők azok akik ezt technológiát, technikát kifejlesztették, gyártják, és mindig valami újdonsággal jönnek elő a piacra. Mi meg vásárolunk. Akkor miért nem lehet a csomagolására, dobozásra ráírni a ráncolás méretét? Tudom, hogy nagyon sok mindent fel kell már tüntetni a csomagoláson. De attól még ez a tájékoztató elférne rajta, és esetleg egy rajzzal is lehetne illusztrálni. Így ez, az eladónak és vevőnek is nagy segítség lehetne.
De az is lehet, hogy csak én látom így ezt a helyzetet.

Creature of Harmony írta...

Hjaaaj! :-D