2010. április 22., csütörtök

Mákos rácsos

Újra itt vagyok, hosszú hetek után. Túl vagyok a nyelvvizsgán, de egyelőre nehezen tudom hasznosan beosztani a szabad időmet. Újra meg kell szokni ezt is.

A mákos sütik hátránya, hogy nem lehet mások előtt egy jót enni belőle. Senki nem jár vendégségbe fogkefével a retiküljében. De most itthon vagyunk magunkban, legyen hát mákunk!

A tésztája omlós tészta, tehát egy zacskó sütőport elkevertem 50 dkg liszttel, majd elmorzsoltam benne 25 dkg margarint. Hozzáadtam 20 dkg porcukrot, 10 dkg darált mandulát, 1 tojást, reszelt citromhéjat és egy csipet sót és annyi tejfölt, amennyi szükséges egy jól gyúrható tésztához (kb. 1-2 evőkanálnyi). Fél órára hűtőbe tettem.
20 dkg darált mákot elkevertem nagyjából ugyanennyi porcukorral, ebbe is reszeltem citromhéjat és óvatosan beleforgattam 2 tojás keményre felvert fehérjét.
A hűtőből kivett tészta 2/3-át a kivajazott tepsibe simítottam, vastagon (!) megkentem baracklekvárral és ráterítettem a mákot.
A maradék tésztából rácsokat sodortam a mák tetejére és betettem a közepesen meleg sütőbe kb. 30-35 percre.
Már az illata miatt is érdemes volt megsütni, a pirult mák illata, a sült baracklekvár és az omlós tészta mandulája elképesztő illatokat varázsolt a lakásba.

4 megjegyzés:

Kathy írta...

Hu ez nagyon jol nez ki! Gratulalok, de meginkabb a nyelv vizsgadhoz!

Nóra írta...

Köszönöm szépen! :-)

Marcsi írta...

Szia! Örülök, hogy újra itt vagy!
A süti leírásodat olvasva még a nyál is összefutott a számban, biztosan isteni finom volt!
A nyelvvizsgádhoz pedig minden elismerésem!

Névtelen írta...

Megyek és megsütöm.Köszi Zita