2009. november 13., péntek

Ólomüveg süti

Említettem, hogy karácsonyi előkészületek zajlanak nálam. Ez a süti is ezért készült, próbából.
Kiskuktánál találtam, és annyira tetszett, hogy nekiláttam.
Az általa ajánlott mézes tésztát használtam én is, amit tegnap nagyjából 10 perc alatt összegyúrtam, ma pedig kb háromnegyed óra alatt készre sütöttem. Elfoglalt háziasszonyok munka után is gyorsan elkészíthetik.
A megadott mennyiségnek csak a harmadát vettem, így is közel 70 db süti lett.

67 g méz
50 g margarin
84 g porcukor
1 tojás
1 kk szódabikarbóna
1 kk mézesfűszer keverék
250 g finomliszt
200-250 g színes, töltetlen keménycukorka
A mézet és a margarint egy kis tálkában beraktam a mikróba pár percre, hogy összeolvadjanak.
A tojást a porcukorral, szódabikarbónál és fűszerrel géppel felverrtem, belekevertem a mézes margarint is, végül fakanállal a lisztet. Elsőre ennyi a feladat. Ugye, hogy nem több 10 percnél?
Másnapig letakarva a konyhapulton várta a következő lépéseket.
Ma lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam a tésztát, beleszaggattam egy sütőpapírral kibélelt tepsibe (erről könnyen lejön a cukor). A tepsiben fekvő figurák közepéből vágtam ki a kisebb formát (nekem csak karika volt itthon).
Az azonos színű cukorkákat mozsárban összetörtem és kiskanállal belepúpoztam a formák közepébe.
180 fokra előmelegített sütőben 5 percig sütöttem őket. Nem tovább, mert akkor a cukor karamellizálódik és elveszíti a színét! Kicsit pihentetni kell őket, hogy a cukor újra megszilárduljon, de aztán könnyen elcsomagolható.

2 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Nagyon szép lett! Örülök hogy megcsináltad, és köszi a linket!

Nóra írta...

Én köszönöm a receptet!