2009. november 10., kedd

Creme brulee

azaz francia égetett krém.
Először Párizsban ettem ilyet, és rögtön tudtam, hogy ezt az ízt meg szeretném őrizni. Sűrű és hideg vanília krém, kopogtatható, meleg karamell hártya a tetején.
Több receptet kipróbáltam, mire megtaláltam a legjobbat. Nagyon egyszerű az elkészítése, és biztos a sikere. Vendégvárásra remek desszert, előző nap elkészíthető, és a tálaláskor épp csak pár perc a karamellizálás, ami meg akár közös látványprogram is lehet.
6 tojás sárgája
4 dkg kristálycukor
0,5 l főzőtejszín
a tetejére kristálycukor

A tojássárgákat kikeverjük a cukorral, és ha már habos, belekeverjük a tejszínt. 6 db tűzálló tálkába öntjük és egy tepsibe ültetjük őket. A tepsibe forró vizet öntünk, ami lehetőleg lepje el félig az edényeket. Előmelegített 150 fokos sütőben 1 órán át gőzöljük, sütjük.
Ezután kihűtjük és legalább 8 órán át hideg helyen hagyjuk.
Tálalás előtt kristálycukrot szórunk a tetejére és vagy a sütő grillje alatt vagy gázpalackos pörzsölővel karamellizáljuk.
Érdemes várni 1-2 percet, hogy a folyóssá vált karamell megkeményedjen, és csak kopogtatva lehessen hozzáférni a hűvös krémhez.

2 megjegyzés:

Aniko írta...

Szerintem a vilàg lefgfinomabb èdessège...csak mindig fogyòznom kell tehàt igy csak nagyon ritkàn engedhetem meg magamnak a Creme Brulee-t.
U.I.: nagyon jò blogod, de lehet hogy mondtam màr ?
Szia!
Aniko

Nóra írta...

Én is imádom, meg mindent, amin karamell van. :-)
Nagyon kedves vagy, köszönöm!