2011. december 13., kedd

Narancsos mézes puszedli

Az idén vívódom a karácsonyi süteményeket illetően, hódoljak be a hagyományoknak, halmozzak fel töméntelen mennyiségű édességet, vagy tartsak ki a diéta mellett, és ha sütök is, süssek egészségesebb süteményeket? Az internetes portálok, házias gasztroblogok és a családi hagyományok egyaránt az előbbit éltetik, viszont én inkább az utóbbi felé húznék.

Az első verzió mellett szól, hogy ha vendégek jönnek hozzánk, nem szeretném rájuk erőltetni az „újkeletű” ízeket, mert valljuk be, a nem finomlisztből készült és répacukrot mellőző sütemények még újdonságnak számítanak a hazai karácsonyi ízvilág palettáján.

A hetek óta tartó vacillálás után, vasárnap végül nekiláttam a fotón is látható, narancsos-mandulás-vodkás töltelékes, kakaós-mézes puszedliknek. Igaz, ami igaz, döbbenetesen finom. Ma reggel gyorsan bedobozoltam és elrejtettem, mert fogy (a kisütött kb 60 szem sütiből a díszítésig nagyjából 50 darab jutott el).

Ha édes nyalánkságok, akkor szívesen nézelődöm Csokipari sütidobozában, a recept ezúttal tőle van.

Csokiparány Csenge a cukrászat felé vette élete rúdját, nem is tudok versenyezni vele a kivitelezést illetően. Míg az Övé valódi kézműves remek lett (a fotókról nem is beszélve), addig én a gombócok „göngörgetése” közben azon morfondíroztam, hogy vajon ezt Ő, hogy csinálja?

A receptet igyekeztem egy az egyben átvenni, bár az utólagos tapasztalatom az, hogy az általa megadott puszedlitésztához a fele mennyiségű narancsos töltelék is bőven elegendő volt és a zserbó ízűnek neki sem láttam. A kész sütik bevonásához pedig 2 dl tejszínben feloldott 10 dkg étcsokit használtam és az is bőségesen elég lett. A dekoráció nálam a porcukros, tojásfehérjés írókázás, de van még mit gyakorolni.

7 megjegyzés:

Bea írta...

Jaj, Nóra ezek igazán étvágygerjesztően néznek ki. Szerintem nyugodtan próbálkozz az egészségesebb sütikkel is, (pl.fele-fele arányban), nálunk a fiúk lázadoznak a "reform"sütik ellen, mégis imádják a zabpelyhes-kekszeket....:))))
Én még sehol sem állok a sütéssel sajnos, időközben még jöttek munkák...pedig sütni is szeretek:)

Nóra írta...

Rendi vagy. :-)
Az a baj a reformos sütikkel, hogy van néhány jól bevált, aminél senkit nem zavar a diétás íz, de azokat már unom egy kicsit, a karácsony előtti időszak meg túl rövid és sűrű ahhoz, hogy hosszan kísérletezzünk újdonságokkal (én is télikabátot varrok éppen).

Kriszta írta...

Jujj,de szépek!Nálam is akad néhány puszedli...:)

Marcsi írta...

Őszintén irigylem a türelmedet, csodásan néznek ki a sütikéid!

Erika írta...

Nagyon guszta!! El is hiszem, hogy finom. Ki tud ennek ellenállni. Nálam még nincs is szaloncukor, pont ez miatt is, mert biztosan rá járnék. :))

Névtelen írta...

Nóra, ebből hozzál már karácsonykor, légyszi. Köszi. :)))

Nóra írta...

Kriszta, Marcsi, Erika nagyon köszi!

Oké, hozok belőle. :-))