2011. június 1., szerda

Grahamlisztes, sajtos kiflik

Mint szinte minden pékárunál, amit készítek, most is Limara volt az ötletadó. Elképesztő választékban kínál kenyér- és péksüti recepteket és a jó eredmény mindig garantált.
Először az eredetit készítettem el, könnyű, kalácsos puhaságú és nagyon sajtos lett.
Másodjára igyekeztem egészségesebben elkészíteni, és mondhatom, nagyon jól sikerült (címfotó). Ennek a receptjét szeretném most ajánlani:

20 dkg grahamliszt
30 dkg finomliszt
1 evőkanál sikér
1,5 tk só
0,5 dl olaj
1,5 dl tej
1,5 dl víz
1 tk cukor
2 dkg friss élesztő

Minden felsorolt hozzávaló mehet egyenesen a kenyérsütő gépbe, a másfél órás dagasztó program végén 10 darabba vágtam a tésztát. A tésztagombócokat lemértem, mert aki diétázik tudja, hogy fontosak a pontos szénhidrát mennyiségek. 6 és 8 dekás kifiliket szerettem volna készíteni, igyekeztem tehát ilyen, illetve ezeknél picit súlyosabb gombócokat gyártani (kb 50-100 g súlyvesztéssel jár a sütés).
A gombócokat 20 perc pihenő után hosszúkásra nyújtottam, hosszában félbehajtottam, és feltekertem. Rögtön a tepsibe ültettem őket, majd 45 percnyi kelesztés után – reszelt sajttal vastagon megszórva - gőzös (egy kis tepsi víz a sütő aljában), 200 fokos sütőbe tettem. Pirulásig, illatozásig sütöttem.

5 megjegyzés:

Erika írta...

Recept elmentve!! :))) Nekem is ki kell ezt próbálni!
Nem gondoltál egy gasztroblogot nyitni a varrós blogod mellé???

Nóra írta...

Á, dehogy. Én szeretek főzöcskézni, sütni, de gyakran más gasztroblogokon kínált recepteket próbálok ki. Nem írhatom le mindig, hogy most ettől vagy attól van a recept. :-) Azt más is elolvashatja.

Másrészt viszont bízom benne, hogy nem bánjátok, hogy keverem a két (vagy több) témát. Vannak kreatív és vannak gasztronómia iránt érdeklődő olvasóim is, remélem nem zavaró, hogy váltogatom a témákat.

Erika írta...

Jaj, dehogy zavaró!!!! Szeretek hozzád járni, bármilyen téma v ötlet is legyen nálad!!!
Amúgy én is a legtöbb esetben a gasztroblogokon talált bevált receptekből főzök. Főleg mikor ketten vagyunk A-val. Szeretjük az új ötleteket.:)

Marcsi írta...

Ilyen liszttel még nem is próbáltam,
de nagyon jól hangzik és a látvány is ínycsiklandó!

Bea írta...

Ezt én is szoktam sütni, mindig bejön:))
Kipróbálom tk.liszttel is.