2010. február 14., vasárnap

Kakaós kelt kalács

Anyukám gyakran süti ezt a kakaós kalácsot, mi pedig egyszerűen imádjuk.
Ma én is elkészítettem.

1 dl tej
2 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
A fenti hozzávalókból hagyományos módon felfuttatja az élesztőt, hozzákeveri 40 dkg finomliszthez, és 1 tojással, 3 evőkanál kristálycukorral, 8 dkg olvasztott vajjal tésztát dagaszt.
Én mindezeket a kenyérsütő gépbe tettem, azzal dagasztattam, kelesztettem. Kelesztés után vékonyra nyújtottam. Meghintettem kristálycukorral bőven elkevert kakaóval (nem instant kakaópor!), feltekertem, és bélelt tepsibe tettem. Meleg helyen pihentettem egy órán át, végül a tetejét tojással kenegettem meg. 180 fokon sütöttem készre.


És hiába a sok hó, a hófúvás, a járhatatlan utak, az idei első hóvirágok kibújtak a kertünkben.

4 megjegyzés:

honfiviki írta...

Anyám! Vagyis Nórám ezt meg kell sütnöm! Kár, hogy kezd bebizonyosodni, hogy a sok élesztő árt a szervezetemnek :(

Szépek a hóvirágok! Olyan kis törékenyek!

Ma büszke lettél volna rám! Mérnöki pontossággal varrtam össze (bíbelődtem) a keresztszemesemmel...
:)

Marcsi írta...

Mi is nagyon szeretjük! Néha reszelt almás fahéjas töltelékkel is elkészítem.
Gyönyörűek a hóvirágok!

Nóra írta...

Bizony Viki, óvatosan kell bánni az élesztővel, a penészes sajtokkal, stb... igyekszem minél kevesebbet enni belőle, pedig olyan finomak.

Almás töltelékkel? Na, legközelebb azt is kipróbálom, köszi! :-)

Thrini írta...

Imádom én is ezt a verziót. Almás töltelékkel is sütöm, anyukámtól tanultam. Főleg nyáron isteni finom.:)