2009. szeptember 3., csütörtök

Háromnegyedes nadrág


Télen már varrtam egy nadrágot ez alapján a szabásminta alapján. Akkor nem hajtottam fel az alját, hanem hagytam hosszan, kényelmes, puha gyapjúból.
Az új nadrágom - rászabott derékpánttal, hajtókás, háromnegyedes hosszal -, pamutszövetből van. Hátránya tehát, hogy gyűrődik, viszont nem melegszik rá a bőrre kánikulában sem.

Egyszer azt olvastam valahol, hogy ha valaki ugyan gyűrött ruhában jelenik meg, de az magyarázható azzal, hogy teljes mértékben természetes alapanyagból készült, akkor az nem kelt rendetlen benyomást, hanem a színvonalas kelmeválasztás jele. Remélem ezzel a nadrággal is így járok majd.

Szeretem a jól bevált szabásmintákat újra és újra elővenni, különböző színekből és alapanyagokból egész más stílusú ruhadarabokat kapunk.
Sajnos a varrás vagy varratás során elkerülhetetlen, hogy ritkán olyan ruhadarabok is készüljenek, amik nem feltétlen a legelőnyösebbek számunkra. Ez majdnem teljesen elkerülhető, ha ismerjük a testalkatunkat, de én hajlamos vagyok kockáztatni egy-egy különleges szabásvonal vagy fazon miatt.
Mindenesetre ez a nadrág már kipróbált, kényelmes fazon. A rászabott derékpántot és a zsebfedőket maradék pamut inganyaggal béleltem. A saját anyagával való bélelés nagyon merevvé tette volna, a selyembélés bőrrel való közvetlen érintkezése pedig nyáron különösen nem javasolt. Így jutott eszembe - ez a színben is harmonizáló - csíkos pamutvászon.
Az eredeti szabásminta szerint a zsebfedők valós - kétszegélyes - zsebeket is rejtenek, én ezt kihagytam, mert sosem használom a zsebeket, telepakolva teljesen eltorzítják a fazont, és
szerintem erősít a nemkívánt helyeken a többszörös anyagréteg.
Ugyan vége a nyárnak, de ezt a nadrágot tudom hordani ősszel és tavasszal is, szigorúan mintás harisnyákkal!

2 megjegyzés:

Mónika írta...

Nagyon ügyes vagy. Hobbi szinten csinálod a varrást? Ja igen látom. Irigykedem, mindíg nagy álmom volt megtanulni varrni. :))

Nóra írta...

Nosza, innen csak egy apró lépés egy rövid tanfolyam! A tanfolyamon megtanulsz bátran szabni és varrógépet használni, utána az újság és a varrós könyvek segítségével szép lassan be lehet ezt gyakorolni, és meglátod nagy örömet okoz. Sokkal nagyobbat, mint kínlódva keresgélni a butikok kínálatában.